نگاه نو

۸۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

در اینجا فایل GIS کامل و بروز استان فارس و حاوی تمامی شیپ&zwnj فایل&zwnj های موجود برای دانلود قرار داده شده است. در زیر فهرست کامل شیپ فایل&zwnj های موجود در این محصول آمده است. در صورت نمایل می&zwnj توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و بلافاصله دانلود فرمایید.

لیست لایه&zwnj های موجود در محصول :

  • شهرها
  • شهرستان&zwnj ها
  • روستاها
  • زمین&zwnj شناسی
  • جاده ها
  • رودخانه&zwnj ها
  • مرز محدوده(District)
  • گسل&zwnj ها
  • توپوگرافی


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
فایل

فایل فلش رسمی و فول فارسی هواوی huawei Y560-U02 MT6582

بدون مشکل فارسی ناقص در ستینگ و هنگ روی ارم

مخصوص فلش تولز و حل مشکل ویروسی بودن رام

فول فارسی و حاوی فایل های یوزر دیتا و کش

بدون مشکل برعکس بودن مخاطبین



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


تغییرات بزرگی که در قرن هجدهم در انگلستان رخ داد به نام انقلاب صنعتی شناخته می شود. اختراعات جدیدی مثل ماشین بخار کالاها را سریعتر و ارزانتر از قبل تولید می کرد. در قرن نوزدهم گسترش صنعت به اروپا و آمریکا رسید. راه آهن سرعت مسافرت را زیاد کرد. مردم زیادی در کارخانه ها کار و در شهرها زندگی می کردند.
1709م
کارخانه دار بریتانیایی آقای، آبراهام داربی (Abraham Darby) با استفاده از زغال سنگ به جای چوب، روشی را برای تصفیه (استخراج) آهن از سنگ آهن ابداع می کند.
1712
توماس نیوکامن انگلیسی (newcomen Thomas) اولین موتور بخار را برای بیرون کشیدن آب از معادن اختراع می کند.
1764
جیمز هارگریوز (james hargreaves) نجار و نیز بافنده انگلیسی ماشین نخ ریسی را برای ریسیدن پارچه های پنبه های اختراع می کند.
1769
جیمز وات james watt، مهندس اسکاتلندی، موتور بخار پیشرفته ای را اختراع می کند که قادر است بطور موثری برای راندن ماشین ها بکار رود.
1779
در شهر کل بروگدال coalbrookdale انگلستان اولین پل آهنی ساخته می شود.
1785
ادموند کارت رایت Edmund Cartwright کشیش و مخترع انگلیسی به منظور بافت پارچه پنبه ای، نوعی ماشین بافندگی را معرفی می کند که با استفاده از نیروی محرکه سوختی کار می کند.
1793
الی ویتنگ Eli whitney آمریکایی دستگاهی را برای جدا سازی فیبرهای کتانی از دانه ها و مواد زائد دیگر اختراع می کند.
1825
اولین خط آهن عمومی بین شهرهای استاکتون Stockton و دارلینگتون darlington در شمال انگلستان افتتاح می شودو اولین خط آهن در آمریکا دو سال بعد مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کشتی کانادایی رویال ویلیام royal William اولین کشتی بخاری است که اقیانوس اطلس را با نیروی محرکه خود می پیماید.
نیروی بخار
ماشینهایی که با نیروی بخار به حرکت در می آمدند، در سالهای نخستین قرن نوزدهم میلادی، در کارخانه ها پدیدار شدند. یک مهندس اسکاتلندی به نام « جیمز نازمیت» چکش بخار را در سال 1839م اختراع کرد. این ماشین پر قدرت، می توانست با دقت فراوان به قطعات فولادی، ضربه وارد کند.
اختراعات مختلف ـ مانند دستگاه نخ ریسی ـ تنها دلیل وقوع انقلاب صنعتی نبودند. این انقلاب همچنین به منبع جدید سوخت برای راه اندازی ماشینهای مختلف احتیاج داشت که این منبع جدید را در زغال سنگ یافتند و برای حمل کالا های تولیدی خود نیز به شبکه حمل و نقل بهتری احتیاج داشتند. در ابتدا، این حمل و نقل توسط کانالهائی صورت می گرفت که کالاهای سنگین را بوسیله نوعی کرجی ( قایق ) حمل می کردند. در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بود که کانالهایی وسیع ساخته شدند. و بعد از سال 1840 م از خط آهن نیز استفاده به عمل آمد.
راه آهن
انگلستان اولین شبکه راه آهن در سال 1825م افتتاح شد، اما اغلب شبکه راه آهن در دهه 1840 ساخته شد. لکوموتیو بخار باعث ایجاد تحولی در سفر شد. مثلا، در سال 1750 چندین روز طول می کشید تا بتوان از لندن در انگلستان به ادینبورگ در اسکاتلند با سریع ترین وسایل زمینی سفر کرد. در سال 1855 همان سفر با بخار 14 ساعت طول می کشید.
ماشین بخار
اولین ماشین بخار ازقرن هجدهم در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت .آب توسط زغال سنگ گرم می شد تا ماشین بخار حرکت کند قبل از ماشین بخار، تمام انرژی برای کار ازنیروی بازوی انسان و حیوانات و یا از باد و رودخانه ها بدست می آمد. گرفتن انرژی نفت قدرت بیشتری به مردم داد و باعث رونق صنعت شد.
پول برای سرمایه گذاری
انقلاب صنعتی همچنین به تولید کنندگان ثروتمند برای سرمایه گذاری و بازارهایی برای فروش کالاها، بستگی داشت. کارخانه داران بریتانیائی تا حدودی به دلیل گسترش امپراتوری در آن سوی آبها واجد هر دوی این شرایط بودند. تا حوالی سالهای 1840، اغلب کارخانه ها پارچه های بافته شده ـ به شکل لباس یا پارچه ـ تولید می کردند. مقادیر انبوه این پارچه های ارزان قیمت بریتانیایی در سرتاسر دنیا و مخصوصا در هندوستان به فروش می رفت. بریتانیائیها قادر بودند تولید خود را به تعداد زیاد افزایش دهند، زیرا که مشتریهای زیادی برای کالاهایشان وجود داشت.
انقلاب کشاورزی
انقلاب صنعتی بدون انقلاب کشاورزی نمی توانست روی دهد، همانطور که در بریتانیا همزمان با انقلاب صنعتی ، انقلاب در کشاورزی پدیدار شد. روشهای برتر کشاورزی بدین معنا بودند که افراد کمتری قادر به تولید غذای بیشتر بودند . این بدان معنا بود که کارگرانی که در روستاها نیازی به کار آنها نبود، روانه شهرها می شدند چون به کارگران ارزان قیمتی در کارخانه ها نیاز بود . همچنین، غذای کافی برای جمعیت شهری وجود داشت.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 17 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

ورزش ایروبیک ، ورزش و فعالیتی که بتواند تپش قلب فرد را از راه فعالیت ماهیچه های بدن افزایش دهد. ورزش ایروبیک ، دستگاه تنفسی وقلب را قوی می کند. ورزش ایروبیک ، بسته به هر شخص می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تر انجام شود تا سریعتر به وضعیت مطلوب برسد
● ورزش ایروبیک چیست؟
ورزش ایروبیک ، ورزش و فعالیتی که بتواند تپش قلب فرد را از راه فعالیت ماهیچه های بدن افزایش دهد.
ورزش ایروبیک ، دستگاه تنفسی وقلب را قوی می کند. ورزش ایروبیک ، بسته به هر شخص می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تر انجام شود تا سریعتر به وضعیت مطلوب برسد.
● چه عواملی ورزش ایروبیک را تحت تاثیر می گذارد ؟
تناوب و تکرار ، مدت و شدت ورزش ایروبیک.تکرار و تناوب اشاره به این دارد که چند بار ورزش ایروبیک انجام می شود مدت زمان ،اشاره به مدت زمانی دارد که در هر مرحله به این ورزش اختصاص داده می شود و شدت ورزش،اشاره به درصد ماکزیمم ضربان قلب ، در کاری که انجام می شود، دارد.
● چند مدت یکبار باید ورزش را انجام داد؟ به چه شدتی ؟ برای چه مدتی ؟
بیشتر متخصصین معتقدند ۳ الی ۵ بار در هفته به مدت ۲۰الی ۶۰ دقیقه که درصد ضربان قلب را با توجه به سن فرد حدود ۶۰ &ndash ۹۰ درصد بالاتر ببرد ، کافی می باشد .
● شدت تمرین چگونه میزان و شدت مطلوب قلب را تعیین کنیم ؟
قاعده کلی برای تعیین ماکزیمم و مینیمم تپش قلب افراد( ۲۲۰ منهای سن ضربدر ۹۰ و ۶۰ می شود.) برای مثال اگر فرد ۳۰ سال داشته باشد فورمول بدین صورت است:
۱۹۰= ۳۰-۲۲۰
۱۹۰*۶۰ = ۱۱۴ (low)
۱۹۰ *۹۰=۱۷۰(high)
قاعده ودستور کاروونن حدود تپش قلب را به این صورت محاسبه می کند .برای محاسبه، نبض فرد را در هر دقیقه در سه صبح متوالی وقتی از خواب بیدار می شود، می گیرند .
این مورد را روی یک مرد ۳۰ ساله انجام دادند نبض او در سه روز متوالی پس از استراحت ۶۹و۷۰و۷۱ بود یعنی میانگین نبض در سه روز متوالی ۷۰ بود.
محاسبه میزان تپش قلب مطلوب با استفاده از تفریق سن از ۲۲۰
۱۹۰=۳۰-۲۲۰
میانگین ضربان قلب پس از استراحت منهای ضربان قلب مطلوب
۱۲۰=۷۰-۱۹۰
۵۰ درصد آن بعلاوه میزان تپش قلب فرد پس از استراحت پایین ترین حد و ۸۵ درصد آن بعلاوه میزان تپش قلب فرد پس از استراحت بالترین نبض را می دهد.
بااستفاده از فرمول کاروونن میزان تپش قلب این مرد ۳۰ ساله حدود ۱۳۰-۱۷۲ ضربه در هر دقیقه است. دو فرمول بالا تنها راهنمای کلی برای کسانی که ضربان قلب آنها ۳۰ ضربه بیش از آنچه باید باشد ، بوده و همچنین برای کسانی که ضربان قلب آنها ۲۰ ضربه پایین تر از حد مطلوب می باشد و رسیدن به آن میزان ،برایشان غیرممکن است قابل استفاده می باشد.
اگر مایل باشید بهترین روش این است که از شخص مشخصی که شما و قلب شما را هنگام ورزش بتواند مشاهده کند خواهش کنید تا ازاین طریق بتوانید تپش قلب مطلوب خود را به دست آورید.
خیلی مهم است که در هر فرمول ، فرمول کاروونن و فرمول مخصوص سن ،خطای ناشی از تخمین ماکزیمم ضربان قلب را یادداشت کنید.اگر شما ماکزیمم ضربان قلب را داشته باشید عدد به دست آمده خیلی صحیح تر و درست تر است .
فاکتور مهم دیگر ، عناصر متعددی است که می تواند منجر به نتیجه متفاوت شود منجمله دویدن و دوچرخه سواری .
اگر نمایانگر تپش قلب ندارید نگران نباشید سنجیدن و مشاهده اعمال با مقیاس شخصی، یکی دیگر از راههای مشخص کننده میزان سختی و دشواری کاری است که انجام می دهید. (با توجه به توان شخصی ، دشوار یا آسان بودن کار برای شخص مشخص گردد.)
با استفاده از درک و مشاهده شخصی تان میزان و نسبت سنگینی و دشواری اعمال را با مقیاس بین ۶-۲۰ یا ۰-۱۰تعیین کنید .

● مقیاس اصلی مقیاس تجدید نظر شده
۶ ۰- هرگز
۷ خیلی خیلی سبک ۰.۵ خیلی خیلی ضعیف
۸ ۱ خیلی ضعیف
۹ خیلی سبک ۲ ضعیف
۱۰ ۳ متوسط
۱۱ تقریبا سبک ۴ کمی محکم و سخت
۱۲ ۵ محکم و سخت
۱۳ کمی سنگین ۶
۱۴ ۷ خیلی محکم و سخت
۱۵ سنگین ۸
۱۶ ۹ خیلی خیلی محکم و سخت
۱۷ خیلی سنگین ۱۰- حداکثر توان*
18 خیلی خیلی سنگین -
19 حداکثر توان * -
تست مکالمه و صحبت یکی دیگر از راههای تشخیص میزان سختی و دشواری فعالیتی است که انجام می دهید ،اگر شما به سختی قادر به گفتن چند کلمه باشید برنامه یک جلسه تمرین ایروبیک را انجام داده اید. برای راهنمایی بهتر، پس از انجام تمرینات ایروبیک باید شما قادر باشید چند کلمه بگویید نفس گرفته و دوباره صحبت کنید .اگر شما خیلی به راحتی صحبت کنید ، نشان می دهد که تمرینات را خوب و به اندازه کافی انجام نداده اید .
ایروبیک چیست؟
ایروبیک وسیله&zwnj ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی&zwnj حوصلگی، بی&zwnj تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می&zwnj شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می&zwnj شود.
یروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می&zwnj گیرد حداقل ۱۲ دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت وشدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می&zwnj یابد، این فعالیت انجام می&zwnj گردد.
« ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است). از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می&zwnj دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می&zwnj گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می&zwnj دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می&zwnj شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.
ایروبیک وسیله&zwnj ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی&zwnj حوصلگی، بی&zwnj تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می&zwnj شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می&zwnj شود.
● بدنسازی (کار با دستگاه)
هالتر، وزنه، دمبل، چوب کش، سیم&zwnj کش جزء فعالیتهای قدرتی و غیرهوازی محسوب می&zwnj شوند که جز لاینفک (جدا شدنی) از تمرینات روزمره ایروبیک هستند. از نظر پزشکی بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان است زیرا عمل کلسیم&zwnj سازی روی استخوانها انجام می&zwnj شود و در افزایش توان و استقامت عضلات مؤثر است، نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس و رضایتمندی از جسم دارد و باعث کاهش خطر پوکی استخوان و بهبود هماهنگی بدن می&zwnj شود.
اگر یک خانواده چند نفره فرصت یا هزینه رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند می&zwnj توانند با وسایل کم به صورت دسته&zwnj جمعی به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر در منزل تمرینات ایروبیک و بدنسازی را انجام دهند.
● فاکتورهای سن
هر سنی برای شروع بدنسازی و ایروبیک مناسب است، به شرطی که صحیح انجام شود. این ورزش برای سنین مختلف از خردسالان تا بزرگسالان و حتی کودکان استثنایی مفید است و به دلیل حالت ریتمیکی که دارد در یادگیری حرکات به افراد کمک می&zwnj کند.
بهترین سن برای تمرینات بدنسازی از ۱۵ سالگی به بعد است زیرا کودکان پیش از سن بلوغ، نباید اقدام به انجام لیفت&zwnj های پرقدرت و سنگین نمایند. در عوض می&zwnj توان از وزنه&zwnj های سبک با تکرار ۱۰ یا ۱۵ بار تمرینات را همراه با مربیان یا والدین انجام داد که بهترین ورزش برای آنها ایروبیک است.
ولی برای زنان بالای ۴۰ سال، بهترین ورزش تمرین با وزنه است، البته برای این سنین که تصمیم به شروع تمرین با وزنه را دارند، بهتر است که با مشورت پزشک معالج و انجام آزمایش تراکم استخوان و یک نوار قلبی، این ورزش را آغاز کنند. از طرفی افراد مسن باید مراقب بافتهای نرم خود باشند و با بالا رفتن سن، وزنه&zwnj های سبک&zwnj تر را مورد استفاده قرار دهند. افراد با سازگاری و تطابق تمرین می&zwnj توانند تا اواخر ۵۰ و اوایل ۶۰ سالگی در حالیکه تنها کمی از قدرت خود را با افزایش سن، افزایش دهند، از وزنه&zwnj های سنگین برای تمرین استفاده کنند.
● ایروبیک در زنان
خانمها تصور می&zwnj کنند اگر با دستگاه، تمرین بدنسازی کنند، بدن آنها عضلانی می&zwnj شود، در این رابطه باید گفت که میزان عضلانی شدن و جذابیت به این رشته، بین خانمها و آقایان و افراد مختلف، تفاوت دارد. زیرا بدن خانمها به علت اختلاف هورمونی با آقایان واکنش متفاوت به این تمرینات نشان می&zwnj دهد.
چون هورمون تستترون نقش تعیین&zwnj کننده در تقویت و بهبود حجم عضلانی دارد و در زنان مقدار این هورمون کم است، در نتیجه تمرینات با وزنه موجب عضلانی شدن آنها نمی&zwnj شود، بلکه خانمها می&zwnj توانند با برنامه خاص و تمرین با وزنه، عضلات خود را سفت&zwnj تر کنند. قبل از رسیدن به سن سالمندی و عوارض پیری بهترین ورزش برای بانوان، تمرین بدنسازی (کار با دستگاه) است. زیرا با توجه به محسناتی که گفته شد، تمرینات قدرتی بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان و . . . می&zwnj باشد. همچنین توصیه می&zwnj شود انجام تمرینات ورزشی با برنامه&zwnj ی تغذیه&zwnj ای مناسب همراه باشد.»

ایروبیک در یک نگاه
مه ماهیچه&zwnj های بدن می&zwnj توانند کالری بسوزانند پس باید بیشتر کار کنند تا انرژی بیشتری مصرف شود این&zwnj که ورزش یک بخش مهم از یک برنامه موفق کاهش وزن است، واقعیتی پذیرفته شده است. همه ماهیچه&zwnj های موجود در بدن می&zwnj توانند کالری بسوزانند بنابراین هرچه بیشتر این ماهیچه&zwnj ها کار کنند، کالری بیشتری می&zwnj سوزانند. پس فقط بر رژیم غذایی تکیه نکنید. ورزش کنید تا به وزنی که همیشه آرزوی آن را داشته&zwnj اید، برسید.
نفس عمیق بکشید. اگرچه تنفس عمیق به تنهایی نمی&zwnj تواند چربی&zwnj های اضافی اطراف ران&zwnj ها و شکم&zwnj تان را کم کند اما شما را آرام&zwnj تر می&zwnj کند، از استرس&zwnj تان می&zwnj کاهد و باعث می&zwnj شود در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید.
صبح&zwnj ها بعد از بیدارشدن از خواب، شب&zwnj ها قبل از خوابیدن و حداقل یک بار در طول روز این کار را انجام دهید. برای اینکه نفس عمیق بکشید، می&zwnj توانید در حالت ایستاده یا درازکشیده روی تخت باشید - هر حالتی که احساس راحتی بیشتری می&zwnj کنید و برایتان مناسب&zwnj تر است - سپس در حالی که تا شماره ۵ می&zwnj شمرید - به مدت ۵ ثانیه - یک نفس عمیق بکشید. ریه&zwnj های خود را تا جایی که می&zwnj توانید از هوای تازه پر کنید، سپس به مدت ۲۰ ثانیه یا هر مدت زمانی که می&zwnj توانید، نفس خود را نگه دارید و بعد نفس خود را به آرامی در عرض مدت ۱۰ ثانیه بیرون دهید. این کار را ۱۵ بار تکرار کنید.

● پیاده&zwnj روی، ورزش اول
پیاده&zwnj روی یک ورزش کارآمد و ضروری برای کاهش وزن است. این ورزش به تخصص یا وسیله خاصی نیاز ندارد. شما می&zwnj توانید در اوقات فراغت خود یا هر زمان که دوست دارید، پیاده&zwnj روی کنید اما برای اینکه اثربخش باشد، باید آن را به&zwnj طور مرتب انجام دهید.
حداقل سه تا پنج بار در هفته یا به&zwnj صورت روزانه بسته به برنامه خود پیاده&zwnj روی کنید. قبل از شروع پیاده&zwnj روی، با انجام بعضی از تمرینات نرمشی، بدن&zwnj تان را گرم کنید. ابتدا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده&zwnj روی تند انجام دهید و به تدریج زمان و سرعت خود را افزایش دهید. می&zwnj توانید از یک یا دو سربالایی با شیب ملایم بالا بروید. پیاده&zwnj روی شما باید شامل سه مرحله باشد: گرم&zwnj کردن بدن، پیاده&zwnj روی تند و استراحت بعد از آن.
● اصول شش&zwnj گانه پیاده&zwnj روی
۱)در هنگام پیاده&zwnj روی باید چانه&zwnj تان رو به بالا باشد و شانه&zwnj هایتان کمی به عقب متمایل باشد.
۲) ابتدا پاشنه پاها باید با زمین تماس پیدا کند و بعد وزن خود را کمی به طرف جلو هدایت کنید.
۳) بازوها و دست&zwnj هایتان باید هنگامی که پیاده&zwnj روی می&zwnj کنید، حرکت کنند.
۴) برای جلوگیری از گرفتگی و دردناک&zwnj شدن ماهیچه&zwnj ها و مفاصل، ابتدا به تدریج و طی چند هفته پیاده&zwnj روی را شروع کنید و بعد مدت و سرعت خود را در طول زمان افزایش دهید.
۵) در زمین صاف و بدون شیب پیاده&zwnj روی کنید.
۶) عطش خود را برطرف سازید. نصف لیوان آب برای هر ۲۰ دقیقه فعالیت بنوشید.
هرچه بیشتر پیاده&zwnj روی کنید، احساس بهتری پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، پیاده&zwnj روی باعث می&zwnj شود کالری بیشتری بسوزانید، در نتیجه چربی بیشتری به مصرف برسد. از دیگر فواید پیاده&zwnj روی این است که به شما انرژی بیشتری می&zwnj دهد، به آرامش&zwnj تان کمک می&zwnj کند، از استرس&zwnj &zwnj تان می&zwnj کاهد، خواب&zwnj تان بهتر می&zwnj شود، عملکرد ماهیچه&zwnj ها بهبود می&zwnj یابد و اشتهایتان را کنترل می&zwnj کند.
به&zwnj منظور کاهش وزن، اینکه مدت پیاده&zwnj روی از سرعت پیاده&zwnj روی بیشتر باشد، اهمیت دارد. پیاده&zwnj روی با سرعت متوسط باعث می&zwnj شود که شما بتوانید مدت بیشتر ولی با شدت کمتری پیاد&zwnj ه&zwnj روی کنید و این خود به پیمودن مسافت&zwnj های بیشتر و سوزاندن کالری بیشتری منجر می&zwnj شود.
● ورزش&zwnj های ایروبیک
معنی لغوی ایروبیک یا است. ورزش ایروبیک هر نوع فعالیتی را که گروهی از عضلات بزرگ را به حرکت وا می&zwnj دارد، شامل می&zwnj شود و همچنین شامل یک مدت زمان طولانی است که این فعالیت به&zwnj صورت ریتمیک و منظم انجام می&zwnj گیرد. در ورزش&zwnj های ایروبیک اکسیژن یکی از اجزای مهم سوخت برای انجام فعالیت در مدت زمان نسبتا طولانی است. به&zwnj طور کلی ورزش&zwnj های ایروبیک به آن دسته از فعالیت&zwnj هایی اطلاق می&zwnj شود که عضلات بزرگ را به کار می&zwnj اندازند، ضربان قلب را به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشترین تعداد ضربان آن بالا می&zwnj برند، به&zwnj طور پیوسته و مداوم انجام می&zwnj گیرند و ۱۵ تا ۶۰ دقیقه طول می&zwnj کشند. البته هر فردی می&zwnj تواند با تمرینات بیشتر و شدیدتر به سطح مطلوب&zwnj تری برسد.

● انواع ورزش&zwnj های ایروبیک
ورزش&zwnj های ایروبیک به دو گروه تقسیم&zwnj بندی می&zwnj شوند:
الف) ورزش&zwnj هایی با شدت و اثر خفیف تا متوسط مثل پیاده&zwnj روی، شنا، بالارفتن از پله، کلاس&zwnj های استپ، قایقرانی (با پارو) و اسکی. هر فردی با توجه به وضعیت سلامت خود می&zwnj تواند هرکدام از این فعالیت&zwnj ها را انجام دهد. پیاده&zwnj روی تند همان مقدار کالری که دویدن آهسته (به شرطی که مسافت&zwnj ها یکی باشد) به مصرف می&zwnj رساند، می&zwnj سوزاند. همچنین خطر کمتری از نظر آسیب رسیدن به استخوان&zwnj ها و عضلات دارد.
ب) ورزش&zwnj هایی با شدت اثر بالا - مثل دویدن، تنیس، ورزش&zwnj های همراه با حرکات موزون، اسکواش. این نوع ورزش&zwnj ها باید به&zwnj صورت یک روز در میان انجام شوند و افرادی که اضافه وزن دارند، سالمند هستند، ناتوانی و یا آسیب در بدن&zwnj شان دارند و دچار سایر مشکلات پزشکی هستند باید با تناوب کمتری انجام دهند و قبل از انجام تمرینات با پزشک مشورت کنند.
● ورزش&zwnj های قلبی عروقی
ورز&zwnj ش&zwnj های قلبی عروقی یکی از بهترین راه&zwnj ها برای سوزاندن مقدار زیادی کالری است زیرا باعث کاهش چربی اضافی بدن و افزایش سوخت و ساز در بدن می&zwnj شود. این ورزش&zwnj ها شامل آن دسته از فعالیت&zwnj هایی هستند که ضربان قلب را به اندازه ۶۵ تا ۹۰ درصد بیشترین مقدار ضربان آن بالا می&zwnj برند.
به نظر می&zwnj رسد که سلامت قلب و عروق از مهم&zwnj ترین عوامل در سلامت جسم&zwnj اند. سلامت قلب و عروق بر پایه دریافت بیشترین مقدار اکسیژن استوار است. این مقدار اکسیژن با فعالیت&zwnj هایی که ماهیچه&zwnj های بزرگ را در مدت زمان طولانی به کار می&zwnj اندازند به بهترین صورت تامین می&zwnj شود. این ورزش&zwnj ها ریتمیک و ایروبیک هستند. مثل پیاده&zwnj روی، دویدن، بالارفتن از پله، شنا، دوچرخه&zwnj سواری، قایقرانی با پارو، رقصیدن، اسکیت، اسکی، طناب&zwnj زدن، پیاده&zwnj روی تند و غیره.
● کی این ورزش&zwnj ها را انجام دهیم؟
بهترین زمان برای انجام ورزش&zwnj های قلبی عروقی برای حداکثر کاهش در چربی بدن صبح&zwnj ها قبل از خوردن هرگونه غذاست. بعد از خواب به مدت ۶ تا ۸ ساعت، میزان قند (گلوکز) خون بسیار پایین است، در نتیجه بدن از چربی ذخیره&zwnj ای به&zwnj عنوان منبع سوخت استفاده می&zwnj کند. این ورزش&zwnj ها موجب افزایش سوختن کالری و چربی، کاهش وزن، کاهش خطر بیماری&zwnj های قلبی، افزایش حجم و ظرفیت شش&zwnj ها، کاهش فشارخون، جلوگیری از دیابت، افزایش میزان سوخت و ساز (متابولیسم)، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس می&zwnj شوند.
همه چیز راجع به ایروبیک
اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اخنصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیکی شما دارد، اما زمان ۱۰ تا ۶۰ دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.
مرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد. نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد. باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد.
هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.
به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.
توصیه های محتاطانه ما برای اینکه دچار مشکل نشوید در خصوص کسانی است که فعالیتهای ورزشی زیادی انجام میدهند و اگر شما اضافه وزن دارید و یا سابقه مصدومیتهای طولانی، یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر دارید باید در انجام تمرینات ایروبیک احتیاط کنید. اگرچه تمرینات ایروبیک، تمرینات تکنیکی یا با تمرکز زیاد نیست، اما این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند. البته همه شیوه هایی که ممکن است در رابطه با ایروبیک از سوی سایرین مشاهده کنید مناسب و اصولی نیست. شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیستها بیاموزید.
● مدت زمان انجام تمرینات ایروبیک
اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اخنصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیکی شما دارد، اما زمان ۱۰ تا ۶۰ دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.
اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدنتان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید میتوانید مدت بیشتری هم ورزش کنید. شاید در اینصورت چیزی حدود سی، چهل یا شصت دقیقه هم به شما توصیه شود. تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم ۱۰ دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات ۱۰ دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد.برای بالانس کلی آمادگی بدن، سلامتی و تناسب اندام جدول سی دقیقه ای توصیه میشود.
● دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟
میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام میدهید از ۳ طریق اندازه گیری میشود:
۱) تعیین و اندازه گیری ضربان قلب، که روش خوبی برای این است تا بدانید با افزایش تحرکات بدنیدر هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا میرود.
۲) شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد، شما باید قادر باشید وقتی که تمرین میکنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن اینکه تمریناتتان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).
۳) با توجه به میزان تواناییتان به سادگی میتوانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما میگذارند.
البته شما و مربی تان میتوانید به کمک هم تعیین کنید که چه روشی برای شما مفید تر است و قابلیت بیشتری دارد، چرا که ما نمیتوانیم توضیحات کافی را با ذکر جزییات واقعی به شما ارائه دهیم. اگرچه به نظر میرسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی میتواند کاملا لذت بخش باشد.
در بخش بعدی این مقاله به چگونگی انجام تمرینات ایروبیک بر مبنای هدف افراد میپردازیم.ایروبیک چند نوبت و چه مدت؟
تعداد دفعات نرمال و معمول انجام این تمرینات دو بار در طول هفته است. در شرایط ایده آل و نرمال انجام دو بار در هفته این تمرینات به شما این فرصت را خواهد داد تا تناسب اندام خود را حفظ کرده و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. اما به عقیده کارشناسان و فیزیولژیستها انجام سه تا پنج نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثرتر خواهد بود.
● هدف از دست دادن وزن زیادی
اگر هدف اصلی شما از ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، شش یا هفت نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یکمرتبه است، میتواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار، و بالا بردن میزان دشواری تمرینات میباشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود و اگر هنوز هم شک دارید از به آرامی مراحل ساده و سبک ایروبیک شروع کنید و از این ورزش لذت ببرید.
● گرم کردن بدن
با حرکات و نرمشهایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمش ها باعث میشوند تا اگر مشکل جسمانی دارید ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم بهبود پیدا کنند. گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمشهایی سبک و در سطوح ساده ای از تمرینات کششی به مدت ۲ تا ۱۰ دقیقه به شما کمک ویژه ای خواهد کرد، اما به یاد داشته باشید که نباید به طور ناگهانی در طول انجام تمرینات، آنها را متوقف کنید چرا که ممکن است دچار سر گیجه شوید یا از حال بروید.
● تصورات غلط
این تصور غلط که تمرینات ایروبیک ماهیچه ها را سخت و غضلانی میکند بسیار طبیعیست، اما واقعیتش این است که انجام این تمرینات تاثیر بسیار کمی در سفت کردن ماهیچه ها دارد. در تمرینات معمولی ایروبیک ماهیچه هایی که در بدن بیش از سایرین فعالیت میکنند، صدها حرکت ماهیچه ای را به طور متناوب تکرار می نمایند - بدون اینکه در برابر این تمرینات مقاومتی نشان دهند، در صورتیکه بخواهید ماهیچه ها و عضلاتتان محکم و سفت شوند تمرینات وزنه برداری تاثیر قابل توجهی در این باره خواهند داشت.
برداشت غلط دیگر در این مورد این است که اغلب تصور میکنند با انجام تمرینات ایروبیک در تعداد دفعات محدود و زمان نرمال میتوانند چربی اضافی و وزن زیادی خود را به سرعت از دست میدهند. تحقیقات اخیر نشان داده است که ما با انجام هرگونه حرکات کششی و ماهیچه ای ممکن است بتوانیم وزن اضافه مان را از دست بدهیم.
● هدف اصلی شما از انجام ایروبیک
اما اگر هدف شما از ایروبیک رسیدن به یک تعادل و بالانس جسمانی، و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب است، باید به خاطر داشته باشید که تنها راه تاثیر گذار و موثر در این امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات ایروبیک می باشد. حتی اگر این تمرینات از حرکات کششی بسیار طی مدت زمان کوتاهی برخودار باشند. سعی کنید از ورزش ایروبیک لذت ببرید و تمریناتش را آسان بگیرید تا در طول یک مدت زمان مشخص تاثیراتش را ببینید. از آنجاییکه عمده تمرینات ایروبیکی روی تکرار حرکات تاکید دارد، به همین جهت نیاز چندانی به تمرکز کامل ندارد (هرچند توجه و تمرکز کافی از لحاظ تکنیکی در انجام هر ورزشی مهم است) ، اما به هر حال خواندن و گوش کردن به موزیکها و نوارهای آموزشی، تماشای برنامه های تلویزیونی ایده جالبی برای یادگیری بهتر تمرینات ایروبیک است.
به خاطر داشته باشید اگر شما نمیتوانید در حین تمرینات صحبت کنید به این علت است که خوب تنفس نمیکنید، اگرچه شاید کمی سخت باشد، اما لذت بردن شما را از تمرینات دو چندان میکند. جدول تمرینات ایروبیکی به طرز جالبی اطلاعاتی را که شما باید داشته باشید در اختیارتان میگذارد و به طور روزانه پیشرفت شما را مورد محاسبه قرار میدهد.
نکات مهم تمرینات خود را اعم از مدت زمان انجام و درجه سختی و آسانی اش را یادداشت کنید، زیرا این شیوه خوبیست که در طول یک دوره تمرینی بفهمید چقدر به آمادگی بدنی و جسمانی رسیده اید. مشاهده این پیشرفتها شما را علاقه مند و پر انگیز به ایروبیک نگاه میدارد.
ایروبیک ورزشی به وسعت بدن
ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می&zwnj گیرد، حداقل ۱۲ دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می&zwnj یابد، این فعالیت انجام می&zwnj گیرد.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 40 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

با سلام خدمت دوستان در این اموزش قست داریم اموزش ترمیم بوت این گوشی با استفاده از یک رم واستفاده از نقاط تست پوینت گوشی را برای شما اموزش دهیم.

Phone: Samsung SM-G7102 (Galaxy Grand 2)
CPU: Qualcomm MSM8226

با استفاده از پست زیر ابتدا اقدام به ساخت رم مذکور کنید.

اموزش ساخت فایل SDC برای ترمیم بوت گوشیهای سامسونگ

حالا با استفاده از امزش زیر ترمیم بوت کنید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مدیریت

عنوان انگلیسی:

Management of electric vehicle battery charging in distribution networks with multi-agent systems

عنوان فارسی:

مدیریت شارژ باتری خودروی الکتریکی در شبکه های توزیعی سیستم های چند عاملی

تعداد صفحات مقاله اصلی: 8 صفحه

تعداد صفحات ترجمه: 21 صفحه

سال انتشار: 2014

مجله

Electric Power Systems Research 110 (2014) 172&ndash 179

لینک

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378779614000182

Abstract

An agent-based control system that manages the battery charging of electric vehicles in power distribution networks is presented. The electric vehicle battery charging schedules are calculated according to electricity prices and distribution network technical constraints. The design of the multi-agent system is described. The real-time operation of the multi-agent system was demonstrated in a test-bed of a laboratory micro-grid.

Keywords

  • Electric vehicle
  • Multi-agent systems
  • Distribution networks
  • Active demand
  • Smart grids
  • Distributed control

مدیریت شارژ باتری خودروی الکتریکی در شبکه های توزیعی سیستم های چند عاملی

چکیده

یک سیستم کنترل مبتنی بر عامل (عامل گرا) ، که شارژ باتری خودروهای الکتریکی را در شبکه های توزیع توان (قدرت) مدیریت می کند ارائه شده است. زمانبندی های شارژ باتری خودرو الکتریکی بر اساس ارزش های الکتریسیته و محدودیت های فنی و تکنیکی شبکه توزیع ، محاسبه شده اند. طراحی سیستم چند عاملی توصیف و شرح داده شده است. عملیات لحظه ای سیستم چند عاملی در یک بستر آزمایش میکروشبکه آزمایشگاهی ، نشان داده شده است.

کلمات کلیدی : خودرو الکتریکی ، سیستم های چند عاملی ، شبکه های توزیع ، تقاضای فعال ، شبکه اسمارت (هوشمند) ، کنترل توزیعی

  • مقدمه
  • توصیف سیستم چند عاملی

2-1- فرضیات

2-2- جدول زمانی

2-3- ماتریس حدود شبکه اپراتور سیستم توزیعی ) (DSO و اعتبارسنجی فنی و تکنیکی

2-4- حالت های عملکردی

3- عملیات نرمال (عادی) ، زمانیکه شبکه در محدوده ی تکنیکی قرار دارد.

3-1- عامل خودروی الکتریکی

3-2- عامل ناحیه محلی

3-3 &ndash عامل تعدیل کننده (هماهنگ کننده)

3-4- عامل DSO

4- عملیات اضطراری در زمانیکه شبکه در محدوده فنی و تکنیکی نیست.

5- سرویس کاهش تقاضای فراهم شده توسط عوامل ناحیه محلی

5-1- عامل محلی

5-2- عامل تعدیل کننده

6- ارزیابی سیستم چند عاملی

6-1- دستگاه آزمایشگاهی

6-2- اطلاعات ورودی و فرضیات مطالعه ی موردی

6-3- توصیف مطالعه ی موردی

6-3-1- آزمایش عملیات نرمال

6-3-2- آزمایش ارزیابی فنی و تکنیکی

6-3-3- آزمایش عملیات اضطراری

6-3-4- آزمایش سرویس کاهش تقاضا

6-4- نتایج مطالعات موردی

6-4-1- آزمایش عملیات نرمال

6-4-2- آزمایش ارزیابی فنی

6-4-3- آزمایش عملیات اضطراری

6-4-4- آزمایش سرویس کاهش تقاضا

7- نتایج



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:50

فهرست و توضیحات:

مقدمه:

عدالت و رابطه آن با مهرورزی

مفهوم عدالت:

مفهوم و ابعاد عدالت اجتماعى

برابرى و مساوات

قانون&rlm مندى

اعطاى حقوق

توازن

&rlm اجراى احکام و اصول سیاسى اسلام، هدف اصلى نظریه&rlm پردازى&rlm هاى سیاسى است. تأملات نظرى درباره مفاهیمى چون عدالت، آزادى، برابرى، جامعه مدنى و ... هنگامى مورد قبول و مؤثر واقع مى&rlm شود که با در نظر گرفتن شرایط اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى جامعه، زمینه&rlm هاى اجرا و عملى شدن بیشترى براى آنها فراهم شود. بى&rlm تردید، هدف از تولید علم و نظریه&rlm پردازى در جامعه کنونى ایران، رفع مشکلات نظرى براى شفاف شدن مسیر عمل است. پژوهش حاضر نیز به بیان شاخص&rlm ها و ابعاد عینى&rlm تر عدالت اجتماعى براى بالا بردن توان عملى و اجرایى آن در جامعه مى&rlm پردازد. وقتى تصویر ذهنى کارگزاران از عدالت اجتماعى شفاف&rlm تر گردد، مى&rlm توان به تحقق عدالت در جامعه امیدوار شد.در این پژوهش نخست به ابعاد، مؤلفه&rlm ها و شاخص&rlm هاى عدالت اجتماعى اشاره شده است و در ادامه، سازوکارهایى که به تحقق این ابعاد یارى مى&rlm رسانند، در سه بعد سیاسى، اقتصادى و فرهنگى مورد بررسى قرار گرفته&rlm اند. عدالت فردى و شخصى نیز به عنوان بعدى مجزا در کنار سه بعد فوق مطرح شده است، گر چه مى&rlm توان آن را در ذیل عدالت فرهنگى، سیاسى و اقتصادى نیز بیان کرد.در مورد عدالت اجتماعى پژوهش&rlm هاى بسیارى صورت گرفته و هر اندیشمندى به اقتضاى بحث خود تعریفى از آن را ارایه داده است، با این حال هر تعریف تنها گوشه&rlm اى از مفهوم عدالت را روشن مى&rlm کند. نگارنده با توجه به این مسئله، سعى کرده به ابعادى از عدالت که به نظر مى&rlm رسد در نیل به مفهومى روشن&rlm تر و کامل&rlm تر از عدالت یارى مى&rlm رساند، اشاره نماید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب *

فرمت فایل :Word (قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه:42

فهرست مطالب :

حضرت سیّد محّمد بن موسی بن جعفرعلیه السّلام معروف به سبزقبا

حضرت محمّد بن جعفر بن ابیطالب(علیه السلام

عقیل و ابراهیم دو شهید غریب خاندان امیر المؤمنین علی

« به نام خداوند جان و خرد »

« کزین برتر اندیشه بر نگذرد

متّصدی بقعه : سیٌد محمدی جعفری رودبندی

با با رکن الدّین ولی معرو به شاهرکن الدّین دزفولی :

درجزوه که اداره کل اوقات وامور خیّریه خوزستان تحت عنوان((نگاهی گذرا به بعضی از بقاع متبرّکه استان خوزستان))منتشر نموده؛آمده است:سیّد محّمد سبزقبا (ع)از اولاد امام موسی جعفر(ع)سیّدی جلیل القدروبا کرامت بود که بر اثر ظلم وستم خاندان پلید عبّاسی وبه قصد تبلیغ افکارپدر جهت امامت برادرش از مدینه و علف وسوزان شبه جزیره ی عربستان از بصره به خرمشهرواز آنجا به اهواز وسپس به صورت غریب واردشهر دزفول شدهو میهمان زنی به نام زبیده خاتون می شود.که فرزند مریضی دارد.به واسطه ی کرامت سیّدشفا پیدا می کندوبعد از سه روز که میهمان آن زن است سقایت منزل ایشا نرا عهده دار می شود و هر که از دست با برکت این سیّد نبیل وعالم جلیل القدر آب می نوشد فوراً شفا می یابد و چون اکثر اوقات مانند دیگر علویان لباس سبز بر تن می کرد او را سبز قبا می گفتند.بنا به روایت محدّث کبیر سیّد نعمت اله جزایری (ره) در کتاب المجموعه سیّد محمّد سبز قبا را برادر حضرت امام رضا(ع) می داند که به صو رت غریب وارد دزفول شده و میهمان زنی می شودو قبل از وفا تش نامه ای به آن زن می دهد تا نا مه را به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)که از راه دزفول عازم خراسان است بدهد.سیّدعبد الله داعی دزفولی درتذکرة الا خیار می نویسد : از دیگر بقاع الخیری که در محوطه ی ولایت واقع شده السیّدالمعظّم ذریّه طیّبة باقیةآل عبا. سیّدمحمّد مشهور به سبز قبا که در محلّه ی لبخندق از محلّات حیدرخا نه دزفول واقع شده است



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه64

فهرست مطالب

انواع گلکاری یا Flowery culture

2- فاقد اثرات مخرب زیست محیطی باشد.

نیاز نوری گیاهان

کنترل رطوبت در گلخانه­ ها

- سفید رنگ؛

- فاقد هرگونه ذخیره غذایی؛

کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

گلکاری، آشنایی با مفاهیم

جایگاه گلکاری در ایران

اهمیت تاریخی: قدمت کشت و کار و نگهداری گل&zwnj ها در ایران شاید همزمان با شروع کشاورزی بوده است. با نگاهی به تاریخ و فرهنگ ایران بنظر می&zwnj آید که همواره ایرانیان در زمینه موضوعات مرتبط با گل&zwnj ها جایگاه خوب و ارزنده&zwnj ای داشته&zwnj اند. اهمیت اقتصادی: شاید قدیمی&zwnj ترین گلخانه&zwnj های موجود در ایران که در حال حاضر هم فعال هستند قدمتی در حدود 75 &ndash 70 سال دارند. در حقیقت اهمیت اقتصادی این رشته، سابقه طولانی در ایران دارد. زمانی که بسیاری از کشورها نامی در زمینه پرورش گل و گیاه نداشته اند کشور ما با داشتن گلخانه&zwnj های خوب و قابل قبول در زمان خود وضعیتی مناسب داشته است. کشت و کار پرورش گل&zwnj های زینتی در ایران بعنوان یک رشته اقتصادی سابقه&zwnj ای به قدمت احداث گلخانه&zwnj ها ندارد اما از زمان&zwnj های گذشته، گلخانه&zwnj دارها کار تکثیر و پرورش گیاهان را برای سرگرمی، و گذران اوقات فراغت انجام می&zwnj دادند. در سال&zwnj های اخیر بدلیل نیاز روز افزون بازار و خواست افراد جامعه و بدلیل محدود شدن فضای زندگی مردم این وضعیت کاملاً تغییر کرده است. بطوری که در سال&zwnj های اخیر احداث گلخانه&zwnj های نسبتاً مجهز و کارآمد بمنظور کشت و پرورش و تکثیر گیاهان زینتی و نیز توسعه اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است. ایران یکی از خواستگاه&zwnj ها و زادگاه&zwnj های طبیعی گیاهان زینتی از جمله لاله، سنبل، زنبق، سیکلمه و برخی از درختچه&zwnj ها و تعداد زیادی از درختان میوه بشمار می&zwnj آید، و در منابع علمی دنیا اسناد و مدارک مربوط به این موضوع موجود است. ولی از نظر اقتصادی و صادرات گل و گیاه هنوز موقعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد.

جایگاه ایران از نظر جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی ایران از دو نظر قابل ارزش است :

- از نظر آب و هوایی

- موقعیت نسبت به کشورهای همسایه.

1- ایران در یک منطقه پر رود با طول روز بلند و روشنایی کامل آفتاب قراردارد و از این نظر می&zwnj تواند در بسیاری از هزینه&zwnj های مربوط به گرم کردن و روشن نگه داشتن گلخانه&zwnj ها که برای کاشت و تکثیر گیاهان زینتی اهمیت زیادی دارد، صرفه جویی کند.

2- موقعیت ایران بدلیل قرار داشتن در کنار کشورهای پر مصرف گل و گیاه از نظر اقتصادی حائز اهمیت است. همسایه&zwnj های شمالی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

آموزش آرایشگری 2012

آموزش آرایشگری 2012

/

جامع ترین و کامل ترین پکیج آموزشی 2012 .انواع متعادل سازی چهره ، انواع میکاپ ، انواع شینیون و کوتاهی. به همراه پاسخ به پرسش های متداول آرایشی برای اولین بار در ایران به زبان فارسی...
در این مجموعه شما با آموزش میکاپ ، گریم ، سایه های حرفه ای ، شینیون ، کوتاهی ، انواع بافت ، رنگ و مش و ... با به کار گیری شیوه های نوین در امر آرایش توسط برجسته ترین اساتید و مدرسین حرفه ای ایران آشنا می شوید.
همچنین با تاریخچه گریم و میکاپ ، اصول تئوری متعادل سازی چهره ، آموزش تئوری شناخت آناتومی سر و کوپ متناسب با سر هر فرد ، تاثیر رنگ در میکاپ هر فرد ، تاثیر فصل ها در انتخاب رنگ متناسب با هر فصل ، روش های جوان کردن چهره و اصول تئوری کار با مواد شیمیایی آشنا خواهید شد.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

تعداد: 7 DVD قیمت: 14500 تومان
style=



دریافت‌فایل